E nieuws februari 2021

Routes door historisch Ravenstein.
De Bibliotheek Ravenstein heeft in samenwerking met de werkgroep Beeldarchivering van de Heemkundekring twee routeboekjes samengesteld, één voor kinderen en één voor volwassenen. Ze bevatten een rondwandeling langs mooie plekjes in Ravenstein waar bijzondere gebeurtenissen hebben plaatsgevonden. Ontdek alleen of samen met de (klein)kinderen historisch Ravenstein. De boekjes zijn gratis te verkrijgen bij de Bibliotheek aan de Stationssingel (gewijzigde openingstijden) en bij het TIR (zodra deze weer is geopend).

Donatie en intekening op kelderboek
Dit voorjaar verschijnt een bijzonder boek: Ondersteboven, 102 kelders van Ravenstein. De productiekosten bedragen € 17.000 euro. Het boek wordt uitgegeven door Stichting Vestingwerken Ravenstein. De stichting zou het zeer waarderen als de bevolking van Ravenstein de uitgave financieel zou steunen. De stichting heeft fiscaal de kwalificatie cultuur-ANBI, zodat particulieren de gift voor 125% in aftrek kunnen brengen. Voor leden van de Heemkundekring kost het kelderboek bij voorintekening € 30. Voorintekening vóór 1 maart (onder vermelding van ‘Kelderboek’ en uw adres) en donaties op rekeningnummer: NL50 RABO 0173 6738 72 t.n.v. Stichting Vestingwerken Ravenstein,

Wie staan er op deze foto?

Deze foto kregen we van Willemijn Dommeck. Hij is genomen op Koninginnedag in 1959.
Graag willen we weten wie erop staan. Stuur de namen naar: beeldarchivering@gmail.com.

Website feminisme
Samen met Brabantse feministen die aan de wieg hebben gestaan van de tweede feministische golf in Brabant (1970-1990), heeft het BHIC de themawebsite ‘Rebellerende vrouwen’ gemaakt. Op deze site kun je een inleiding lezen over de vrouwenbeweging in Brabant, verhalen lezen over specifieke aspecten van die beweging, naar de vrouwenradio luisteren en het forum bezoeken om een bericht te plaatsen of vragen te stellen. Zie: