E-nieuws december 2019

Overeenkomst Raadhuis getekend. Na jarenlang overleg is op 2 december een samenwerkingsovereenkomst getekend voor de toekomstige exploitatie van het Raadhuis. Daarmee blijft een belangrijk monument van Ravenstein een openbare functie behouden. In het pand komen Restaurant Donato’s en andere gebruikers:  het Toeristisch informatiecentrum Ravenstein (TIR), de Heemkundekring en het Sint Barbara Gilde. Er is een stichting Ravensteins Raadhuis opgericht, waarin deze partijen zijn vertegenwoordigd. Deze gaat activiteiten bundelen om het cultuurhistorisch aanbod in Ravenstein te versterken. De Heemkundekring krijgt een opslagruimte op de zolder van het Raadhuis.

Lezing jezuïeten op 12 december in Raadhuis

Het heeft even geduurd maar nu is er het boek met de jaarbrieven van de jezuïeten in Ravenstein (1643-1772). Niet eerder zijn in Nederland deze teksten vertaald en gepubliceerd. Initiatiefnemer Tom Gribnau geeft voor de Heemkundekring een lezing over het boek Martiaal en theatraal. De jezuïeten in Ravenstein, (1643-1772). Het boek is te koop na de lezing, met handtekening van de auteur. In tegenstelling tot een voorgaand bericht wordt de lezing gehouden op:donderdag 12 december om 20 uur in het Raadhuis.

Arnold van Zanten overleden

Arnold van Zanten is op 4 december overleden. Hij was al enige tijd ernstig ziek. Arnold is jarenlang stadsgids van de Heemkundekring geweest.

Foto’s sport gezocht

De werkgroep Beeldarchivering van de Heemkundekring zoekt foto’s voor een tentoonstelling over sport(verenigingen) tot 1990. U kunt een e-mail sturen naar beeldarchivering@gmail.com. Graag in de e-mail een contactpersoon en een telefoonnummer vermelden. U kunt ook bellen met een van de leden van de werkgroep: Marja van den Broek 0486-412163, Rop van de Burgt 0486-436991 of Jacques Leverdingen 0486-411023.

Foto-avond in de bibliotheek

Op 27 januari 2020 organiseert de bibliotheek van Ravenstein een foto-avond in samenwerking met de Heemkundekring. De avond is gewijd aan de thema’s: religie, transport en de Kasteelseplaats. Aanvang 19.30 uur in de bibliotheek.