E-nieuws januari 2019

Jaarvergadering op 2 april.
Noteer in de agenda: de jaarlijkse ledenvergadering van de Heemkundekring is op
dinsdag 2 april om 20 uur in de molen (brouwerij).

Historische foto’s in de bieb
In de bibliotheek van Ravenstein krijg je op 28 januari een kijkje in de geschiedenis. De werkgroep Beeldarchivering van de Heemkundekring laat dan historische foto zien over de thema’s carnaval, jeugdvakantiewerk en het straatbeeld van de Walstraat en de Nieuwstraat. De avond begint om 20 uur en de toegang is gratis. Wel graag even aanmelden via www.nobb.nl of via 0486 411857.

Foto-expositie Onderwijs in Groot-Ravenstein
Dit voorjaar (23 maart-5 mei) houdt de werkgroep Beeldarchivering een tentoonstelling in het Raadhuis met als thema: Onderwijs in Groot-Ravenstein. Naast de foto’s zijn er voorwerpen te zien die met school te maken hebben. Zijn er leden (of anderen) die nog aardige voorwerpen hebben en die ze willen uitlenen voor een paar maanden? Maak er dan een foto van en stuur die naar: beeldarchivering@gmail.com. We nemen contact op als we het voorwerp kunnen gebruiken voor de expositie.

Maak een stadswandeling!
Iedere tweede zondag van de maand kunnen individuele deelnemers en kleine groepjes deelnemen aan een stadswandeling door Ravenstein. De wandeling begint om 14 uur, duurt ongeveer anderhalf uur en kost € 4 per persoon. Aanmelden tot 14 uur bij het Toeristisch Informatiecentrum, gevestigd in het Raadhuis, Sint Luciastraat 2, Ravenstein. De eerstvolgende wandeling is op zondag 10 februari. Voor grotere groepen zijn er wandelingen op afspraak:
stadswandelingen@heemkunderavenstein.nl en/of telefonisch via 06-36000252.

Vier erfgoedcolleges
Erfgoed Brabant organiseert dit voorjaar erfgoedcolleges over de volgende onderwerpen: Oorlog als spektakel (80-jarige oorlog), Dynamiek in herinneringscultuur (Tweede Wereldoorlog), De strijd om de Brabantse identiteit en Een strijd ver van huis (Nederlands-Indië). Data: 22 januari, 19 februari, 26 maart en 16 april. Kosten 15 euro per college, 45 euro voor de hele reeks. Meer informatie op erfgoedbrabantacacemie.nl of bij doreteekens@erfgoedbrabant.nl.